Bakat LCHFbröd :D

Jättegott sesambröd






Ingredienser:

2 dl (140 g) skalade sesamfrön
kolhydrater: 5,7g
protein: 37,1g
fett: 77g


1 msk fiberhusk
kolhydrater: 0g
protein: 0,15g
fett: 0g


1 tsk bakpulver
kolhydrater: 6,4g
Protein: 0g
Fett: 0g


2 dl (100g) riven ost
kolhydrater: 1,4g
protein: 27,1
fett: 28


3 (150g) ägg
kolhydrater: 0g
protein: 18,6g
fett: 15,2g


Blanda ihop alla torra ingredienser och osten. Rör ner äggen. 

Ta en långpanna och smöra den. Platta sen ut smeten gärna med blöta händer. Sedan ska formen in mitt ugnen, 225 grader i ca 8 minuter. Ett bakplåtspapper i botten är att föredra, gärna lite smörat.

Slutgiltiga kolhydrathalten och övrigt näringsvärde beror såklart på vilken sorts ost man använder och vad äggen väger.

näringsvärde per macka:
kolhydrater: 1,35
protein: 8,29g
fett: 12g




Kommentarer
Postat av: Anja

Sofie, smakar dessa mycket ägg. Jag har ju testat tre eller fyra olika varianter nu med mandelmjöl, fiberhusk och fibrex och lite annat men jag mår jätteilla av att äggsmaken är så tydlig! Det blir liksom lite "äckel"känsla när man äter och bröd är verkligen det absolut enda jag saknar så in i bängen!



Skiter totalt i pasta, potatis och ris, bara jag kan få äta en macka (en GOD macka) då coh då.



Funderar på om jag istället ska unna mig surdegsbröd (riktigt från stenugnsbageriet här i stan) på helgen istället. Surdegen bryter ju ner kolhydrater!



Åhhhhh jag vill haaaaaaaaaaaa... :-)

2010-12-07 @ 23:59:55
Postat av: sofie

jag tyckte de var goda. Dock lite torra.. men mycket smör och ost på :D

2010-12-08 @ 16:36:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0