LCHF-Pannkaka med Glass

Idag gjorde jag LCHF-pannkaka för första gången. Min man trodde jag var tokig för jag gillar ju normalt sett inte
pannkakor. Men jag tog mig ut på okänd mark. Tittade lite på recept på nätet och tog vad jag hade hemma.

Receptet bestod av:

4st normalstora ägg:
Kolhydrater: 0g
Protein: 25,2g
Fett: 20,2g


2dl vispgrädde 40%ig
Kolhydrater: 6g
Protein: 4,2g
Fett: 80g


200g Keso 6%
Kolhydrat: 5 g
Protein: 22 g
Fett: 3g

100g smör
Kolhydrater: 0,4g
Protein: 0,6g
Fett: 80g

Det räcker till 3-4 pannkakor.

Per pannkaka:
Kolhydrater: 2,85g
Protein: 13g
Fett: 45,8g


Kan säga att jag blev mätt på en och de smakade underbart! Det är bara att vispa ihop allt och steka i smör.

(bilden är klickbar)


Glassen är lätt att göra men tar några timmar i frysen. Den blir väldigt god men ganska kompakt. Så man kan inte äta mycket.. Vilket är ganska bra ;-)

3 dl grädde 40%
Kolhydrater: 9g
Protein: 6,3g
Fett: 120g


4ägg
Kolhydrater: 0g
Protein: 25,2g
Fett: 20,2g


Vanilj efter smak
olika alternativ:
Vanligstång
Vaniljessens
Vaniljpulver
Antal kolhydrater varierar



Kommentarer
Postat av: ☆ m a l i n .

Jaa vad kul :) Ska testa pannkakorna imorgon!

2010-11-10 @ 17:51:52
URL: http://carlssonmalin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0