LCHF bröd :)

Bakade igår ett jättegott LCHFbröd inspirerat av ett annat recept. Ändrade litegrann bara :)



Ingredienser

3 dl linfrö
1 dl sesamfrö
50 g paranötter
50 g mandel
50 g fiberhusk
2 tsk bakpulver
1,5 msk brödkryddor

Mixa allt till “mjöl” Jag änvände en kaffekvarn och det funkade jättebra.
Blanda sedan ihop:
50 g smält smör
1 dl creme fraiche
250 g keso
6 ägg

+0,25dl hela solrosfrön i smeten

Gör så här
Mixa allan nötter och frön till “mjöl” i till exempel en mixer.

Blanda ihop allt och häll i en avlång brödform klädd med bakplåtspapper, jag tog lite solroskärnor på brödet. Grädda i 60-80 min (beroende på ugn) i 175 grader. Ta ut brödet ur formen och låt det svalna. Jag gräddade brödet i ca 70minuter.

 

 

 

Brödet blev jättegott och kan verkligen rekommendera det!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0