LCHF Tortillias


(bilden är klickbar)

Tortillas
1,5 dl riven ost
1,5 dl riven squasch (salta den när den är riven, och krama ur vätskan)
1 ägg
1,5 msk fiberhusk
1 krm spiskummin
lite tacokrydda

Recept tacokrydda:
Ingredienser:
1,5 tsk salt
1 tsk vitlökspulver
2 tsk chilipulver
1 tsk spiskummin
1 tsk lökpulver
2 krm cayennepeppar
2 tsk paprikapulver

Blanda allt, smeta ut på en smörad plåt, gör 2 stora rundlar, så tunna som möjligt. Jag använde en sked doppad i kallt vatten för att bre ut dem.  Grädda i ca 200 grader tills de får lite färg, vänd som en pannkaka och grädda ett par minuter till.

Kommentarer
Postat av: Tina

Skoj att se ett recept på tortillas! :-) Du har en trevlig blogg, tycker jag. Jag har just startat med LCHF, efter år efter år av bantande. Har iofs gått ner 20 kg efter sista barnet med hederlig kaloriräkning, men jag äter ju bra mkt godare med LCHF, plus att jag har stått stilla ett halvår nu på en retligt hög vikt; 75-77 kg, till 164 cm på höjden. Skulle vilja gå ner till 65 men är jättenöjd med 68 också. :-)

2011-09-12 @ 15:27:58
URL: http://www.troll.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0